Uns grans camps d’hivern!

A la casa de Miravall, a Juneda, ens hi vam allotjar la unitat de Castors i Llúdrigues per passar-hi els tres dies de camp d’hivern!!!

Allà vam tornar a trobar les contacontes, que ens van dir que pels voltants rondava la Ventafocs… I així va ser! La vam trobar sana i salva i ens va explicar que va marxar del conte perquè l’obligaven a anar amb vestits només per ser una noia. La vam ajudar a trobar la roba que a ella més li agradava, ja que l’havia perdut, potser pensareu que era roba de noi… Però no, no hi ha roba de noi i de noia, ni tampoc colors, tot pot agradar a tothom, indiferentment del seu sexe! Vam fer una ruta de 2 km per trobar-ho tot i vam escriure la nova història perquè la Ventafocs volgués tornar al gran llibre dels contes!!!

Els Llops i Daines vam agafar el tren i vam anar fins a la Pobla de Claramunt, a l’Anoia, on van passar els quatre dies de camp d’hivern.
Vam descobrir el poble amb un joc de pistes, vam veure una pel·lícula a la vora de la llar de foc amb crispetes. L’endemà vam anar de ruta al castell per conèixer-lo i poder contemplar les fantàstiques vistes que ens oferia, on de camí vam fer un raid en petits grups. El dia següent vam jugar al camp de futbol, vam fer experiments científics, el taller record com a regal de l’amic invisible… I a la nit, va arribar l’esperat “sopar boig”, la passarel·la de pijames i la “Disco”. Finalment, l’últim dia, vam fer les motxilles per a emprendre el viatge de tornada a Tarragona.

Els Ràngers i Noies Guia vam anar de camp d’hivern a Querol, i allí ens vam trobar amb els déus i deesses de l’Olimp! L’objectiu: trobar un successor de Zeus per governar la muntanya. Vam fer un raid-ruta pels volants del poble, en el qual vam reflexionar sobre les nostres pors, l’empatia i el nostre compromís personal, i també vam tenir temps de fer creps i jugar per tot el poble. Després d’intenses disputes, finalment els seguidors de les diferents divinitats van adonar-se que no podia pujar al poder una sola persona. És la força de la unió entre totes i tots, cadascú amb els seus atributs i diferències, la que ha de regnar per sempre!

Aquest any els Pioners i les Caravel·les hem marxat de camp d’hivern a Casa Berea, en una pedania al costat de Font-rubí. Durant aquests quatre dies hem tingut temps de tot: d’emocionar-nos, ser uns cracks del revoltijo de creps, cantar cançons per comunicar tot, portar al dia l’actualitat amb els nostres telenotícies, incomplir totes les normes, fer un sopar mexicà, que el piccwer tragués fum, fer la ruta més curta de la història i menjar-nos el millor entrepà de llom-bacon i formatge, replantejar-nos-ho tot a l’activitat de compromís, jugar a múltiples jocs de taula, somiar amb tot el que podem fer junts, veure tot el que encara ens queda per millorar però també el bon grup que formem.

És per això que tornem amb més ganes que mai i amb la sensació que ens tenim un gran any entre mans i que, si ens esforcem i respectem, podrem fer el que vulguem!

Si a un bon camp d’hivern vols anar amb truc I i II has de parlar.
Jocs de taula i llar de foc per anar a dormir com un soc.
Espais més mogudets i una rutilla per deixar el cos preparat per posar-te la sabatilla.
Veure el Montsant de molt apropet per omplir els pulmons d’aire ben net.
I adornar-ho tot amb un sopar boig que millor no parlar-ne si no vols acabar roig.